برگزاری سومین دوره مشترک کارشناسی ارشد "مواد،انرژی ها و فناوری های کوانتومی" (QMET)

دوره مشترک بین ­المللی کارشناسی ارشد "مواد،انرژی ها و فناوری های کوانتومی" (QMET) به صورت انحصاری در دپارتمان فناوری­ های همگرای دانشگاه خاتم با همکاری دانشگاه­ های سوربن و پاریس- دیدرو فرانسه برگزار میشود.

این دوره میان رشته ای، برای نخستین بار در کشور، در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ پایه گذاری و اجرا گشت. هدف این دوره تربیت فناوران و ایده پردازان فناوری­های پیشرفته با تکیه بر مباحث آزمایشگاهی و صنعتی مربوط به علوم کاربردی و فناوریهای نوظهور است.

QMET در سه گرایش تخصصی علم و فناوری کوانتومی، مواد پیشرفته و فناوری های نوظهور در انرژی و به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد. این دوره توسط اساتید برجسته بین­ المللی با سابقه آموزشی-پژوهشی در عالی ترین دانشگاه های جهان برگزار می شود.

داوطلبین میتوانند از دو طریق ثبت­ نام در کنکور سراسری و یا استفاده از سهمیه دانشجویان ممتاز برای مصاحبه اختصاصی این دوره ثبت­ نام کنند. همچنین لازم به ذکر است که ایشان در صورت کسب امتیاز لازم، از بورس تحصیلی برخوردار خواهند شد. دانشجویان پذیرفته شده دسترسی به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی جهان را در مراکز آزمایشگاهی مربوط به دوره و آزمایشگاه­ های همکار در خارج از کشور خواهند داشت.

شرایط خاص رشته مواد انرژی و فنآوری های کوآنتومی:

این دوره به صورت دو مدرکی با همکاری دانشگاه پیر و مارکوری فرانسه برگزار می شود .
پذیرش در این رشته غیرمتمرکز است و داوطلبان پس از شرکت  در آزمون کارشناسی ارشد و آزمون ویژه دوره پذیرفته می شوند.
به دانشجویان دوره از پرداخت شهریه دانشگاه معاف می باشند و بر اساس پژوهش کاربردی و پیشرفت آموزشی، کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد.
دانشجویانی که در آزمون ویژه ی دانشگاه سوربن قبول شوند، بورسیه تحصیلی موسسه رهیافت های نوآور برتر پاسارگاد دریافت می کنند.
 استادان این دوره از بین برترین فارغ التخصیلان دانشگاه های تراز اول دنیا انتخاب شده اند.
امکانات و تجهیزات موجود در آزمایشگاه های موسسه رهیافت های نوآور برتر پاسارگاد در اختیار دانشجویان این دوره قرار می گیرد.
همکاری با مراکز آموزشی و پژوهشی خارج از کشور در رشته های مرتبط برای دانشجویان تسهیل می شود.
تسهیلات اسکان برای دانشجویان شهرستانی ارایه می شود.
آموزش زبان فرانسه و انگلیسی به دانشجویان توسط استادان برتر ارایه می گردد.
علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس khatam.ac.ir/qmet مراجعه نمایند یا با شماره تلفن های 89174184 - 89174185 - 89174094 تماس بگیرند

پست های مرتبط

۳۰/دی/۱۳۹۸

آزمایش کیهانی بل با استفاده از...

در سال 1964 جان استوارت بل نامساوی را بیان کرد که اگر با آزمایشهای عملی اثبات میشد نشان دهنده این بود که نظریه کوانتومی نظریه نادرستی است. بر طبق این...

بیشتر بخوانید
۱۷/دی/۱۳۹۸

بیشتر بخوانید
۱۷/دی/۱۳۹۸

بیشتر بخوانید